sickness


Besöket på vårdcentralen, och som vanligt så är man tvungen att vänta, den där eviga väntan. Jag hade en tid bokad 15:45 men fick ändå vänta i en hel timme, som kändes ungefär som 5 eländiga timmar. Jag vred och vände mig i den förbaskade fotöljen tills det plötsligt vart lite roligare när en mamma och hennes två sönder kom in och satte sig mitt emot mig och min mamma. Den ena ungen var sådär sten cool med en grön jacka och en schysst frilla. Men jag tror nog att grabben i den gröna jackan mest tyckte att hans lillebror var jobbig, han hette Erik. The little one alltså.

Den här Erik satt och lipade tunga åt mig, härmade mig och pekade på mig när jag låg och vred och vände mig i den förbaskande fotöljen som är så jävla oskön som den bara kan bli, ni vet den var sådär insutten. Man liksom sjönk ner i den, fast inte på ett bra sett. Den här mamman till dem två sönerna pusslade ihop en liten historia, så att Erik skulle sitta still och vara tyst. Det var en historia som var magisk om en liten råtta som bodde i ett badkar, Erik vart helt förtjust i berättelsen och jag vart imponerad av den magiska råttan i badkaret och tjuvlyssnade lite grann..

Man blir ju sjuk så fort man kliver in genom dörren till vårdcentralen och om inte sjukare. Så jävla obehaglig atmosfär. Massa bakterier i luften som flyger runt..



Tillslut efter en hel timmes väntan av: Irration, hunger & illamående så var det faktiskt min tur att bli undersökt.
Det visade sig att jag hade öroninflammation och förmodligen lite halsfluss.
Det kunde vara körtelfeber också och en influensa. Men eftersom att labbet var stängt så fick jag penicilin för halsfluss och öroninflammation. OM JAG HADE FÅTT KOMMA IN DÅ JAG HADE TID SÅ HADE VI VETAT EXAKT OM DET VAR NÅGONTING MER SOM KANSKE INFLUENSA ELLER KÖRTELFEBER. MEN EFTERSOM ATT DOKTORN VART EN JÄVLA TIMME FÖRSENAD SÅ VAR LABBET STÄNGT. Så jävla förbannad över det faktiskt. Ska åka tillbaka om det blev värre sa doktorn, då skulle vi ta prover.

Just nu ska jag få äta penicilin i 5 dagar och 2 gånger om dagen. Jag fick ett sjuk intyg! Anyways, Öroninflammation & halsfluss soft blandning liksom! *Skjut mig!*

Förövrigt så har jag världens finaste pojkvän som kommer hem med Mc'donalds mat till mig när jag är sjuk! Jag menar hur gulligt och omtänksamt är inte det? För alla vet väl att man genast bli lite bättre utav Mc'donalds mat när man är sjuk? Hihi

Kommentarer
Postat av: ROXANNE

ooh, jag brukar alltid få maxmat när jag är sjuk! skräpmat botar nog allt :) krya på dig nu raring!

2009-12-16 @ 22:47:47
URL: http://kissamiss.blogg.se/
Postat av: anna

eller hur usch vårdcentralen

jag blir paranoid å vill inte ta i något när jag råkat

peta på en dörr.

är det nånstans man blir sjuk är det väl där!!

2009-12-17 @ 00:56:54
URL: http://annalovesme.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Roxanne: ååh! Haha. maxmat är ju mycket godare än mc'donalds, men mc'donalds ligger precis vid den vägen som min karl tar hemifrån jobbet, och max ligger liksom på andra sidan stan :( men han är fin som överraskar mig med hämtmat! tack så mycket du rara! :)

2009-12-17 @ 11:52:57
URL: http://kaktusbruden.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Anna: haha ja, men verkligen! Jag har alltid med mig spritgel, det är ju perfekt! :)

2009-12-17 @ 11:53:38
URL: http://kaktusbruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0